If men define situations as real, they are real in their consequences. – Thomas theorem

Bewerbungsmarathon

Posted in Today by bendyourcircuit on 20/11/2010

На 24-ти и 25-ти ноември в Кьолн е Absolventenkongress: най-голямото изложение в Германия, където всевъзможни фирми набират персонал. Събитието е насочено основно към студенти – настоящи или прясно завършили – които си търсят работа, практика или подходящи Traineeprogramme.

Последните няколко дни, да не кажа седмици, са малък ад за мен. Наред с обичайните задължения – лекции и работа – тече подготовката за събитието. Само по себе си упражнението не е сложно, но за първи път ми се случва да се готвя в такъв обем, за повече от една-две фирми.

Почти съм сигурна, че не искам да уча повече, засега. След офанзивата със Софийския университет и при положение че този семестър завършвам тук, нямам желание да търкам банките още две години докато завърша магистратура.

Затова още няколко дни ще хвърчат CV-та, резюмета и мейли докато мине конгресът, а по всяка вероятност и след това. Настоящият ми работодател не е очарован, но няма друг избор. Ако изскочи добра оферта, ще се разведем края на март.

Още за Absolventenkogress – тук.

3 Коментари

Subscribe to comments with RSS.

  1. Петя said, on 08/03/2011 at 10:59

    Успех! Аз защитавам другата седмица и през октомври 2010 и януари-февруари 2011 луднах от подаване на молби. Досега, за жалост, безуспешно. Тукашни ме бяха посъветвали да не се целя много високо, защото много абсолвенти често започвали с нископлатени практики – но на мен практика не ми дават отникъде, защото съм била überqualifiziert. За сметка на това за Junior-Stelle съм нямала достатъчно професионален опит. Уви. Месец април 2011 ще го посветя на поредния рунд кандидатстване, този път не само с vorraussichtlich 1,6, ами направо с Urkunde-то. Като ги знам немците, малкото камъче преобръща колата. Между другото, само да вметна: чета блога от няколко месеца, а чак днес установих, че пише жена :) Поздрави от Визбаден!

  2. Петя said, on 08/03/2011 at 11:00

    (знам, че коментарът малко късничко пристига, все пак постът е от ноември – но може пък още да е актуално.)

  3. bendyourcircuit said, on 10/03/2011 at 19:45

    Трудно е. Оценката от дипломата хем е важна, хем не е. Ако е ниска, питат те защо е ниска. Ако е висока и практиката ти не е точно в сферата, където кандидатстваш, питат те защо не е и така нататък. Обикновено отнема повече време, докато намериш подходящо място – имам познати, които са търсили половин до една година преди да ги наемат. Понякога е уморително и малко обезкуражаващо, но не невъзможно да си намериш работа. Просто продължавай да опитваш =)


Вашият коментар

